Monday, May 12, 2014

Fall in love with Shawl Half moon.....

Lately, saya ada try buat tudung syria, tapi punyalah susah nak buat kelim tepi. Sampai tension tahap gaban masa menjahit tu. Baru belajar menjahitlah katakan, mesin jahit lak 2nd hand(but I love it). Solution yang saya ambil selepas 2 dan 3 kali jahit kelim, saya wat roll hem guna tapak cam gambar kat bawah ni. Kurang skit sakit ati masa menjahit.
Method tu pun saya wat after beberapa hari surfing internet...huhuhu haru. Yang lebih haru, saya tak dapat ukuran yang betul untuk bahagian muka ke dagu. Terasa tercekik masa pakai.
Mood dah down untuk terus menjahit tudung.

After almost 2 week, thru the internet too, I came across Shawl halfmoon toturial. Senang gila cara pakai, & nampak kemas. Untuk tidak membazir duit, saya modified old shawl yang dah lama tak dipakai. Bentuk shawl yang sedia ada empat segi tepat kan, lipat kepada dua & at the edge shawl, lukis lengkungan cam gambar kat bawah, then gunting.


Jahit tepi part yang digunting, done. Happy sangat bila dah siap tu. Terus test & falling in love with shawl halfmoon. Sedar tak sedar, semua shawl yang saya ada telah siap diubah rupa menjadi shawl halfmoon.

No comments:

Post a Comment